UXDE dot Net

Zažeňte stres pšeničnými klíčky

By -

Často přehlíženy a zapomenuty pšeničné klíčky nás mohou po hektickém období, plném stresu a nezdravé stravy rychle postavit na nohy a uvést náš organismus zpět do rovnováhy. Navzdory svým pozitivním vlastnostem jsou stále nedoceněné a jen pomalu se dostávají do povědomí. Pšeničné klíčky jsou nejbohatší částí zrna, plnou živin. Klíček je vlastně zárodek nové rostliny. V něm se nacházejí vitaminy skupiny B a E.

Nutriční složení pšeničných klíčků

Jedna porce klíčků (100 gramů, asi 10 polévkových lžic) obsahuje denní dávku vlákniny, vitamínů B1 a vitamínu E. Preventivně se doporučuje konzumovat 2 až 4 lžíce pšeničných klíčků k snídani.

Vláknina pomáhá snižovat riziko infarktu, odplavuje z těla toxiny, snižuje riziko vzniku rakoviny tlustého střeva a předchází anomáliím v trávení.

Vitaminy skupiny B jsou nutné pro správnou činnost nervové soustavy, srdce a látkové přeměny. Vitamin E je silný přírodní antioxidant, který zpomaluje stárnutí pokožky a zásobuje buňky kyslíkem. Zabraňuje oxidaci tuků, čímž působí preventivně proti ateroskleróze a rakovině. Pomáhá udržovat tělesnou svěžest a snižovat únavu.

Klíčky obsahují i oktakosanol, který zvyšuje fyzickou výkonnost a odolnost vůči únavě. Dále obsahují hořčík, který odstraňuje úzkost a nervozitu, fosfor, železo, vápník, zinek, draslík, mangan a selen. Významným prvkem, který obsahují pšeničné klíčky, je lecitin, který se stará o elasticitu buněk a zdravou pokožku.

Klíčky můžeme bojovat proti neplodnosti, nespavosti, cukrovce, poruchám imunity, podrážděnosti, poruchám nervové soustavy, různým druhům rakoviny a chorobám srdce. Klíčky se doporučují zejména při problémech s trávením a špatnou činností střev.

Použití pšeničných klíčků

Klíčky mají problém s trvanlivostí. Snadno a rychle zežloutne a ztratí své přirozeně prospěšné látky. V obchodech je třeba vyhýbat žlutým klíčkem. Žloutnutí je výsledkem působení olejů v klíčcích se vzduchem.

Nejvhodnějším časem pro konzumaci klíčků je snídaně. Posilující a povzbuzující účinky klíčků se tak mohou uvolňovat po celý den. Nejlepší je konzumovat je bez úpravy jako zahuštění do jogurtů, nebo je jednoduše polít mlékem jako cereálie.

admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>