UXDE dot Net

Hubnutí po porodu

By -

Během těhotenství se jen málo žen zabývá tím, kolik přiberou. Hlavní je mít zdravé dítě a pěkné těhotenství jako v pohádce. Po těhotenství se snaží nabýt svojí původní váhu, kterou získají mnohé až o několik měsíců. Existuje mnoho „zaručených“ metod, jak co nejrychleji vrátit ručičku na váze tam, kde jsme byli zvyklí.

Zhubnout vám pomůže i kojení

Jedním ze zaručených mýtů je hubnutí během kojení, které u některých žen funguje zaručeně a na jiné má zcela opačný efekt. Kojené dítě výhradně potřebuje asi 500-800 kalorií denně, aby mělo zdravý růst a vývoj. Je to právě vaše mléko, které ty kalorie poskytuje. Udržet dítě na mateřském mléce znamená, že vy dáváte kalorie z vašeho těla ven, jen kvůli kojení děťátka. Nenechte se však odradit, pokud se vaše hmotnost neztrácí tak rychle, jak byste chtěli. Čím déle budete kojit, tím více je to užitečné pro vaše hubnutí.
Pravidlem by však mělo být, že během kojení se vyvarujte jakékoliv striktní redukční diety, pokud chcete, aby bylo vaše dítě zdravé. Během kojení je důležitá pestrá strava bohatá na živiny. V prvním čtvrtletí po porodu se matka musí soustředit na zdravou stravu plnou živin, aby co nejrychleji a přirozeně vrátila tělu sílu, zdraví a kondici. Nezdravá strava v těhotenství či nedostatečně výživná strava po porodu může v budoucnu vést k mnohem závažnějším zdravotním problémům, například k osteoporóze.

Dieta matek po porodu

Dieta a cvičení v prvních měsících po porodu nepřicházejí velmi v úvahu. Mnoho žen je vyčerpaných neustálým koloběhem kojení, nočního vstávání a domácích prací, tělo je unavené z nošení děťátka v bříšku. Je náročné přizpůsobovat svůj dosavadní program dalšímu malému členu rodiny. Samotné kojení je namáhavá činnost, která stojí nemálo sil a kalorií. Ženy, které jsou krátce po porodu, by se měli vyhýbat jakémukoliv přehnanému cvičení. Vedle kojení stačí péči o domácnost a běžné domácí práce na to, aby si maminky zpevnily kritické partie a nevyšli ze cviku. Důležité je vyhýbat se nadměrnému stresu, který škodí nejen vašemu zdraví, ale má vliv na kvalitu a množství mléka, navíc zpomaluje proces hubnutí.

Strie během a po těhotenství

Až 90 % žen má zkušenost se striemi během těhotenství. Slzy, prolínání nálad z dobré na špatnou, ze šťastné na smutnou, způsobují rychlý nárůst tělesné hmotnosti. Když se tělo rozšruje rychleji než je kůže schopna se natáhnout, vznikají strie. Kromě toho hormony, nazývající se glukokortikoidy, během těhotenství zpomalují tvorbu kolagenu a elastických vláken v dermální vrstvě kůži. Léčba strií má úspěch tehdy, když se s ní začne dostatečně brzy, když jsou strie ještě nové, červené, růžové nebo fialové barvy.

Co můžete udělat pro snížení strií:

  • pijte hodně vody, zvýší se pružnost pokožky
  • vyhněte se škrobem, sladkostem, slaným pochutinám, které mohou vést k dalšímu růstu na váze
    • jezte hodně citrusových plodů a potravin s vysokým obsahem vitamínu C, je to základní výživa k produkci kolagenu
    • pokožce dopřejte bio olej v prvním trimestru s cílem maximalizovat její pružnost a udržet ji hydratovnú

    Čemu se vyhnout po porodu

    Samozřejmě, kromě stresu je důležité vyhnout se nadměrnému hluku, znečištění a udržovat bezpečný a klidný domov. Matka by se měla vyvarovat onemocněním, případně užívání chemických léků. Vsaďte na bylinkové a přírodní léčiva, které neovlivňují kvalitu a množství mléka.

    Pár tipů:

    • pár měsíců po porodu zařazujte tělesnou aktivitu postupně a pravidelně
    • pravidelně kojte
    • jezte potraviny bohaté na bílkoviny
    • vybírejte si potravinové doplňky, které doplní ztracené minerální a stopové prvky
    • pijte více vody (10 až 12 sklenic denně)
    • vyhýbejte se tučným a mastným jídlům, jejichž příjem nezaručí větší množství mléka
    • řiďte se pokyny a radami odborníků a lékařů

    Po porodu, ale i během těhotenství, zvyšte přísun listové zeleniny, která ovlivňuje regeneraci tkání a buněk. Kojící matka by si měla dopřát i celozrnné potraviny, které přirozeně doplní hladinu sacharidů v těle a zasytí na delší dobu. Do stravy zařaďte hodně mléčných produktů a potravin bohatých na bílkoviny.

    admin

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>