UXDE dot Net

Dukanova dieta Pierra Dukana

By -

Jak zhubnout s Dukanovou dietou

Autorem Dukanovej diety je francouzský doktor Pierre Dukan. Tato redukční dieta upraví vaše stravovací návyky a pomůže vám nejen zhubnout, ale i udržet si vaši váhu. Dukanova dieta se stala populární v roce 2000 a od té doby její popularita díky médiím a reklamě neustále roste po celém světě. V roce 2012 se v knižní podobě dostala do knihkupectví i k nám a podobně jako v ostatních zemích, i u nás se dostala na vrchol žebříčku top nejprodávanějších titulů.

Dieta podle Dukana se vyznačuje následujícími znaky: vysoký obsah bílkovin, nízký obsah tuků, nízký obsah sacharidů. Dietní plán je sestaven hlavně z bílkovin a ze zeleniny.

Výhody Dukanovej diety

Ptáte se, jaká je hlavní výhoda Dukanovej diety? Odpověď je jednoduchá – můžete jíst tolik, kolik chcete. Dukanova dieta se řídí krédem volnost. Během této redukční diety můžete jíst cokoli ze seznamu povolených 100 potravin. Můžete jíst jakékoli kombinace jídel v kterémkoliv čase, což znamená, že nejste během ní hladoví. Další výhodou diety je, že nemusíte vážit potraviny nebo počítat kalorie.

Dukanova dieta však dbá i na to, aby mělo vaše tělo dostatek bílkovin, které jsou zdrojem potřebné energie a netloustne se z nich. Díky tomu nebudete hubnout ze svalů ale z tuků. Milovníci masa se ​​této diety nemusí bát, neboť maso je v jídelníčku Dukanovej diety přímo potřebné. Součástí programu hubnutí jsou i dny, během kterých můžete sníst, co jen chcete. Jde o jeden den v týdnu po ukončení prvních dvou fází a je součástí třetí fáze.

Dukanova dieta nezaručuje extrémně výsledky v rekordně krátkém čase. Namísto toho slibuje, že pokud se budete řídit pokyny, budete moci dosáhnout svou vysněnou hmotnost, kterou můžete dosáhnout a udržet si ji po celý zbytek svého života.

Nevýhody Dukanovej diety

Než se pustíte do Dukanovej diety, nastudujte si i její nevýhody. První nevýhodou je, že úvodní fáze této diety je poměrně radikální a jsou v ní povoleno pouze bílkoviny, což znamená konzumaci hlavně masitých pokrmů (hovězí, telecí, kuřecí maso, ryby, vajíčka a mléčné výrobky). Tělu tak chybí množství vitamínů, které má běžně ze stravy přijmout, proto je třeba užívat vitaminové doplňky. Kromě toho první fázi provázejí i další nechtěné efekty jako zápach z úst či sucho v ústech.

Další nevýhodou Dukanovej diety je nedostatek konzumace ovoce a zeleniny. Ovoce jíte jen ve třetí fázi a to jen jeden kus denně. Průvodním jevem „přepnutí“ těla ze sacharidů na bílkoviny může být bolesti hlavy, únava, nevolnost či podráždění. Nadměrné dávky bílkovin přetěžují ledviny a mohou ohrožovat i kardiovaskulární systém. Tyto symptomy obvykle trvají 2 až 3 dny, ale objeví se při většině poctivě dietáře.

Poslední nevýhodou Dukanovej diety je jojo efekt, který je v mnoha případech dietáře součástí ukončení poslední fáze. Mnoha lidé totiž po zhubnutí naběhnou na svůj starý stravovací režim a zhubnuté kila se vrátí rychle zpět.

4 fáze Dukanovej diety

Dieta Pierra Dukana sestává ze 4 různých fází. Jednotlivé fáze jsou vytvořeny tak, aby pomohly vašemu metabolismu lépe pracovat. Fáze Dukanovej diety je třeba dodržovat, čímž zabezpečují hlavně ke konci diety to, že nenastane ve vašem organismu jojo efekt.

1. fáze Dukanovej diety – útočná

Během první fáze Dukanovej diety můžete zhubnout několik kilogramů za pár dní. Délka trvání útočné fáze závisí na tom, jaké máte cíle při držení diety. První fázi třeba striktně dodržovat, aby nepůsobila na váš organismu negativním vlivům.

Délka první fáze závisí na tom, kolik kilogramů chcete shodit:

- 5 kg 1. fáze trvá 2 dny

5 – 10kg 1. fáze trvá 3 dny

20 kg 1. fáze trvá 5 dní

20 kg – 1. fáze trvá 7 dní

Nikdy však nedržte první fázi déle než deset dní!

V první fázi Dukanovej diety se jedí jen bílkoviny – maso, vajíčka, ryby. Důležité je vypít alespoň 2 litry tekutin. Pokud dietu držíte více než 5 dní, musíte jíst multivitamínové tabletky.

Vhodná úprava masa je vaření nebo pečení, určitě se vyhněte smažení masa. Pokud budete konzumovat vajíčka, počet bílků je neomezený, avšak žloutků můžete sníst maximálně 4 za týden.

Během první fáze můžete jíst i ovesné otruby. Ovesné otruby zachycují cukry a tuky a vědí organismus dobře zasytit.

2. fáze Dukanovej diety – výletní

Ve druhé fázi Dukanovej diety se dostanete na svoji vysněnou hmotnost. V této fázi se střídají čistě bílkovinné dny a bílkovinné-zeleninové dny. Průměrná délka této fáze je založena na plánu: 3 dny na každé kilo, které chcete shodit.

Povolené bílkoviny během druhé fáze jsou stejné jako v první fázi. Ve druhé fázi přidáte do jídelníčku zeleninu. Během druhé fáze jsou povoleny také ovesné otruby a příjem tekutin by měl být dva až tři litry denně. Do jídelníčku můžete také přidat Tofu. Kromě střídání čistě bílkovinných a bílkovinné-zeleninových dní můžete přidat i pohybovou aktivitu. Ideální jsou rychlá chůze, běh nebo bruslení.

3. fáze Dukanovej diety – konsolidační

3. fáze Dukanovej diety nastává tehdy, když jste se dostali na svou požadovanou hmotnost. Pokud se nyní vrátíte ke svým předešlým stravovacím návykům, velmi rychle naberete kilogramy zpět. Délka této fáze trvá tolik, kolik kilogramů jste zhubli. Například, pokud jste zhubli 3 kila, tuto fázi budete držet 30 dní. Každé zhubnuté kilo = 10 dní třetí fáze.

Třetí fáze je mnohem volnější než předchozí fáze. Můžete do jídelníčku přidat jeden kus ovoce denně, kromě banánů, oříšků a hroznů. Také můžete přidat dva krajíce celozrnného chleba za jeden den. Dvakrát do týdne si můžete dopřát čočku, brambory, rýži nebo těstoviny. Také můžete sníst 200-250 gramů škrobových jídel za týden.

Během třetí fáze nezapomínejte na to, že se má dodržovat čistě bílkovinný den jedenkrát do týdne a dvakrát do týdne můžete sníst cokoliv, na co budete mít chuť.

4. fáze Dukanovej diety – definitivní stabilizace

Během stabilizační fáze má vaše stravování naprostou volnost. Jedenkrát za týden si dopřejte čistě bílkovinný den. Jiná omezení tato fáze nepřináší. Pokud si však chcete udržet hmotnost, musíte si uvědomit, že se budete muset i nadále stravovat zdravě a s rozumem a pravidelně sportovat. Tato finální fáze se dodržuje resp. udržuje po celý život. Aby se vaše kila udrželi na požadované hmotnosti, je ale třeba dodržovat tyto tři jednoduchá pravidla:

1. Konzumujte 3 lžíce ovesných otrub denně.

2. Vyberte se pěšky po schodech kdykoliv je to možné.

3. Mějte čistě bílkovinný den jedenkrát do týdne.

admin

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>